Bel: 0113-855550

Triggerpoint therapie

Wat is triggerpoint therapie?

Triggerpoint therapie is een behandelmethode waarbij zeer lokale verkrampingen in de spier - de triggerpoint - worden behandeld. De verkramping in de spier ontstaat door een tekort aan zuurstof en of door een gebrek aan doorbloeding. Tevens kunnen triggerpoints ontstaan door overbelasting, verkeerde houding, stress, een val of ongeluk, te weinig beweging of een verkeerde voeding.

De triggerpoint is voelbaar als een lokale spierverharding of een gevoelige plaats in de spier, die naast de lokale pijn ook vaak op andere plekken in het lichaam pijnklachten of uitstraling veroorzaakt.

Triggerpoints ontstaan vaak op vaste plekken in de spieren, namelijk daar waar de zenuwen informatie naar de spier overbrengen.

Wat doet de triggerpoint therapeut?

Door gerichte triggerpointtechnieken worden de spieren door de therapeut losgemaakt.

Wanneer deze klachten al een langere tijd aanwezig zijn, is deze behandelmethode in combinatie met dry needling of fasciale therapie uiterst effectief.

Voor welke klachten is triggerpointtherapie geschikt?

Triggerpoint therapie kan een positieve bijdrage leveren voor klachten die veroorzaakt worden door lokale verkrampingen in de spieren (de triggerpoints). U kunt hierbij denken aan:

• hoofdpijn
  • lage rugklachten
  • tennis– of golfers ellenboog,
  • Langdurige overbelasting met als veelvoorkomend RSI en CANS
  • Overbelasting bij sporters
  • Beschadiging van weefsel zoals bij een meniscusletsel of een hernia
  • Langdurige afwezigheid van beweging, bijv. door gipsverband

Wanneer u een afspraak wilt maken, vragen heeft of informatie wilt ontvangen, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.

Samen Actief en Innovatief Jouw gezondheid Aanpakken.